צילינדר ברמת גן – מדידה והתקנה על ידי מנעולן ברמת גן

צילינדר ברמת גן

נניח שאתם לקראת מעבר דירה ואתם חשובים ומעוניינים להחליף את הצילינדר של דלת הכניסה לבית שלכם בצילינדר חדש, קראו את המאמר הבא בעיון רב. אם עברה בראשכם אי פעם מחשבה בעת מעבר דירה להחליף את הצילינדר של דלת הכניסה לבית בעצמכם חשוב שתדעו שהתקנה של צילינדר ברמת גן, דורשת הרבה יותר מרק חוש טכני מפותח ורצון עז לשחרר ברגים ולהבריגם מחדש. עוד לפני שתתחילו במלאכת ההתקנה חשוב שתבצעו מספר מדידות לדלת, לפלטות ולרוזטה של המפתח (החלק שמקיף את חור המנעול וצמוד לדלת). ללא המדידות הללו אתם עלולים לפשל בגדול בבחירת הצילינדר המתאים ובהתאם לכך גם ההתקנה לא תצלח לכם. במאמר זה של חברת מנעולן ברמת גן, נספק לכם את כל הנתונים החשובים אשר עליכם לדעת טרם אתם מתקינים בעצמכם צילינדר ברמת גן.

מידות צילינדרים והמבנה שלהם

לפני שניכנס להסברים המפורטים ולמספרים, נסביר לכם תחילה על שני סוגי הצילינדרים העיקריים אשר ניתן לרכוש בחנויות: הסוג הראשון הוא צילינדר אקצנטרי (צילינדר שאינו סימטרי) –  בסוג זה של צילינדר גלגל השיניים איננו ממוקם באמצע של הצילינדר, אלא מפריד בין חלק אחד של הצילינדר לחלקו השני באופן שאיננו סימטרי. סוג הצילינדר השני הוא צילינדר מרכזי, בצילינדר מרכזי גלגל השיניים ממוקם בדיוק במרכזו של הצילינדר וחוצה אותו  לשני חלקים שווים באורכם. בעת התקנה של צילינדר ברמת גן חשוב לבחור את הצילינדר על פי מידותיו ולהתייחס לסימטריות או לאי הסימטריות של הצילינדר וזאת בהתאם למידות של עובי הדלת ומיקום המנעול החבוי שלה ובקיצור – בהתאם לעובי הדלת ומיקום המנעול החבוי נקבע את אורכו של הצילינדר הרצוי עבורנו ואת הסוג שלו (אקצנטרי או מרכזי).

איך קובעים את סוגו ואת אורכו של הצילינדר לו אנו זקוקים?

בעת הרכבת צילינדר ברמת גן, עליכם לדייק במידות ולבחור את הצילינדר אשר אורכו מתאים במידותיו לעובי של הדלת יחד עם עובי הרוזטות או הפלטות. אם למשל עובי הדלת הוא 70 מ"מ ועובי הרוזטות הוא 10 מ"מ, אזי תצטרכו צילינדר שאורכו 80 מ"מ. בנוסף לכך עליכם לבדוק מהו מיקומו המדויק של המנעול החבוי בדלת ועל פי זה להחליט אם לבחור צילינדר אקצנטרי או צילינדר מרכזי. לדוגמה, אם המנעול החבוי נמצא במרכז של הדלת שהעובי שלה הוא 70 מ"מ, אזי, יהיה צורך בהתקנת צילינדר מרכזי  שבכל אחד מצדדיו ישנם 35 מ"מ, אם יש גם 2 רוזטות – אחת בכל צד של הדלת וכל רוזטה בעובי של 5 מ"מ, אזי, עליכם להוסיף עוד 10 מ"מ לחישוב ולקנות צילינדר שאורכו 80 מ"מ כאשר כל צד באורך של 40 מ"מ.

להלן טבלת מידות סטנדרטיות של צילינדר ברמת גן:

צילינדר אקצנטרי (לא סימטרי)

אורך כולל של הצילינדרצד 1צד 2
70  מ"מ30  מ"מ40  מ"מ
71  מ"מ31  מ"מ40  מ"מ
76  מ"מ33  מ"מ43  מ"מ
80  מ"מ30  מ"מ50  מ"מ
81  מ"מ33  מ"מ48  מ"מ
86  מ"מ33  מ"מ53  מ"מ
96  מ"מ43  מ"מ53  מ"מ

צילינדר מרכזי (סימטרי)

אורך כולל של צילינדרצד 1צד 2
46  מ"מ23 מ"מ23  מ"מ
54  מ"מ27 מ"מ27  מ"מ
60  מ"מ30 מ"מ30  מ"מ
66  מ"מ33  מ"מ33  מ"מ
70  מ"מ35  מ"מ35  מ"מ
80  מ"מ40  מ"מ40  מ"מ
86  מ"מ43  מ"מ43  מ"מ
96  מ"מ48  מ"מ48  מ"מ
100  מ"מ50  מ"מ50  מ"מ

ברוב המקרים בהם תצטרכו לרכוש צילינדר ברמת גן, תוכלו להשתמש באחד מהצילינדרים המפורטים בטבלאות הללו, אולם במקרים חריגים ישנן דלתות אשר אינן עומדות בסטנדרט של העובי המקובל, או שהפלטות והרוזטות מעבות אותן ויוצרות מידה חריגה ובנוסף לעתים גם גלגל השיניים איננו ממוקם במקום הסטנדרטי כאשר מדובר בצילינדר שאינו סימטרי; במקרים כאלו יהיה צורך ברכישת צילינדר ברמת גן אשר מיוצר במפעל בהזמנה מיוחדת.

מה הדרך הנוחה ביותר למדוד צילינדר ברמת גן?

מאוד פשוט למדוד צילינדר כאשר הוא בחוץ ולא מותקן בתוך הדלת עדיין, אבל איך נוכל למדוד את אורכו של הצילינדר שאנו צריכים לקנות כאשר הצילינדר בתוך הדלת, או לחילופין כאשר הדלת שלנו נטולת צילינדר ואנו צריכים להתאים לה אחד כזה. הדרך הטובה והמדויקת ביותר היא כמובן לשלוף את הצילינדר אם יש כזה ולמדוד בעזרת סרגל, אבל בהחלט ניתן למדוד גם ללא הוצאת הצילינדר על ידי פתיחת הדלת ומדידת המרחק מקצה הצילינדר ועד למיקום של המנעול החבוי ולאחר מכן לבצע את אותה הפעולה גם מהצד השני.

מדידת צילינדר רב בריח

אין הבדל בדרך בה ניתן למדוד צילינדר רב בריח לבין צילינדר של דלת עץ, יחד עם זאת ברוב המקרים הצילינדר יהיה זהה במידותיו בכל דלתות הפלדה של רב בריח. לרוב דלתות הפלדה יתאים צילינדר אקצנטרי ולא סימטרי  שאורכו 76 מילימטר כאשר צד אחד שלו יהיה באורך של 33 מילימטר וצדו השני 43 מילימטר. על אף המידע הזה, חשוב תמיד לבצע מדידות לפני התקנת צילינדר כי תמיד יש מקרים חריגים. 

האם התקנת צילינדר ברמת גן לדלתות פנים שונה מהתקנת צילינדר לדלתות כניסה?

התקנת צילינדר ברמת גן איננה שונה יותר מידי בין דלת אחת לשנייה, למרות שככל שהדלת חזקה ויקרה יותר, כך גם ההתקנה תהיה מורכבת יותר. ברוב דלתות הפנים יהיה צורך בהתקנת צילינדר מרכזי, אשר שני צדדיו זהים באורכם ובדרך כלל יהיו באורך של 30 מילימטר כל אחד, כאשר אורכו הכולל של הצילינדר יהיה 60 מ"מ. 

מתי כדאי להחליף צילינדר ברמת גן?

החלפת צילינדר נעשית ברוב המקרים כאשר הצילינדר ישן מאוד, שחוק או תקול ו/ או בעת מעבר דירה וכניסה לבית חדש. החשיבות של החלפת צילינדר במת גן בעת מעבר דירה, בעיקר כאשר מדובר בדירה שאתם שוכרים ועברה המון ידיים לפניכם, היא גבוהה, למעשה, אתם לעולם לא יכולים לדעת מי גר לפניכם בבית אליו נכנסתם והאם היה לפניכם בבית אדם שאינו ישר ועם כוונות זדון. כמובן שאם אתם נכנסים לדירה שכורה, תוכלו בהחלט להסתפק בצילינדר פשוט יחסית ולא לרכוש את הצילינדר המוביל ביותר בשוק המנעולים, החלפת צילינדר ברמת גן יכולה להסתכם בסכום קטן יחסית שיספק לכם הגנה ושינה נעימה בלילה ללא דאגות מיותרות.

חברת מנעולן ברמת גן מספקת שירותי מנעולן שונים ומגוונים ובין השירותים אשר מציע החברה כלולים גם שירותיי התקנת צילינדר ברמת גן ותיקון צילינדר ברמת גן. בנוסף החברה מספקת שירותים של שכפול ושחזור מפתחות ושירותי מנעולן נוספים. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה וייעוץ בנושא ולספק לכם את השירות הנדרש בצורה המקצועית ביותר.

דילוג לתוכן